Velkommen til DBU Københavns turnerings-FAQ

Her vil vi forsøge at imødekomme nogle af de mest almindelige spørgsmål omkring vores turneringer. Herudover vil der være nogle illustrationer, der kan hjælpe med forståelsen af de lidt mere komplekse udfordringer I kan risikere at møde. 

I infoboksen til højre har vi lavet en linksamling til nogle af de mest turneringsrelevante sider her på hjemmesiden.

Klubskifteregler

Spillercertifikater+

I forbindelse med de nye klubskifteregler er der indført nogle ekstra trin der skal gennemføres før der kan overføres spillercertifikater, eksempelvis skal spilleren nu også acceptere overførslen. 

Derfor har vi udviklet denne grundige vejledning til hvordan man får flyttet spillercertifikatet.

Hvordan håndterer vi klubskifter i børne- og ungdomsfodbold?+

De nye klubskifteregler skal bidrage til trygge miljøer, når klubskifter finder sted. Men det betyder samtidig, at der er kommet en række nye regler der er vigtige at være opmærksom på ude i klubberne. 

DBU har lavet en meget brugbar side med alt om de nye regler ude klubberne - den kan du finde her. 

 

Jeg Vil Gerne Melde Afbud (5)

SPILLEDAGE

Hvor mange spilledage er der på en uge?+

Hver ugedag er én spilledag – dog betragtes fredag/lørdag/søndag som én og samme spilledag.

Se illustrationen herover.

Hvad med helligdage?+

Flere helligdage tæller som én spilledag, fx.:

Skærtorsdag + Langfredag = 1 spilledag

Påskelørdag + Påskesøndag + 2. Påskedag = 1 spilledag

Fredag før pinse + Pinselørdag + Pinsesøndag + 2. Pinsedag = 1 spilledag

Hvorfor er det vigtigt at vide?+

Fordi fristerne for at flytte og melde afbud til kampe relaterer sig til spilledage og ikke ugedage.

Har det noget med 5-dagesreglen at gøre?+

Ja, fordi en almindelig uge uden helligdage består af 5 spilledage:

Mandag + Tirsdag + Onsdag + Torsdag + Fredag/Lørdag/Søndag = 5 spilledage

FLYTTEDAG (3)

KAMPFLYTNINGER

Hvordan flytter man en kamp?+

Ændringer i spilletidspunkt skal som udgangspunkt altid klares i KlubOffice. Der er dog stor forskel på kampflytning og kampredigering

Kampredigering - hvad betyder det?
Inden turneringsstart fastsætter DBU København en afgrænset tidsperiode, hvor klubberne gebyrfrit kan redigere hjemmekampe og fordele dem ud på de tildelte banetider.

Vi kalder denne periode for den gebyrfrie kampredigeringsperiode. Redigeringsperioden starter når turneringsprogrammet offentliggøres og løber typisk over 3-4 uger. 

Det er vores klare anbefaling at klubber og hold får styr på planlægningen af deres kampe i den gebyrfrie kampredigeringsperiode. Hermed kan man minimere behovet for kampflytninger, der altid koster et gebyr - læs nedenunder "Hvad koster det at flytte en kamp?"

Kampflytning - hvad betyder det?
Når den gebyrfrie kampredigeringsperiode er slut, kan I stadig ønske at ændre spilletidspunktet for en kamp, men nu skal der oprettes et ønske om kampflytning, og koster som regel et gebyr - læs evt. mere under "Hvad koster det at flytte en kamp"

Se her hvordan I opretter et kampflytningssønske i KlubOffice

I kan oprette ønske om kampflytning for både hjemmekampe og udekampe.

En kampflytning kræver altid modstanderens accept og for dommerpåsatte rækker også accept fra DBU København, før kampen er flyttet.

Hvis du ikke har adgang til KlubOffice, skal du kontakte administrationen i klubben.  

Hvorfor får vi ikke lov at flytte kampen i KlubOffice?+

Der kan være flere årsager til, at I ikke kan flytte en kamp i KlubOffice. 
Den hyppigste grund til at kampe ikke kan flyttes via KlubOffice er, at ønsket om kampflytningen er afsendt eller accepteret for sent.

For kampe hvor DBU København har meddelt at påsatte dommere gælder at:

Et kampflytningsønske annulleres, hvis det ikke accepteres 3 dage før nyt såvel som ønsket spilletidspunkt. Det annulleres desuden, hvis ikke det bliver accepteres af modstanderen indenfor 3 dage.

I kan altså fremsende og acceptere en kampflytning ned til 72 timer før kampens afvikling, herefter skal det accepteres af DBU København, inden det træder i effekt. For kampe på mandage skal kampflytningsønsket tilgå DBU København senest kl. 10.00.

Vær opmærksom på at ønsket om kampflytningen skal være både afsendt og accepteret inden flyttefristens udløb.

I kan se hvilke HELE i har til at klare en kampflytning herunder (kampen kan flyttes frem til kamptidspunktet dagen efter).

En anden hyppig årsag er desuden, at kampen allerede er blevet dommerpåsat. Er dette tilfældet, og I iøvrigt er ude i god tid, så ring til os bed os tage dommeren af kampen, så I kan flytte den.

Brug bemærksningsfeltet i KlubOffice
Er I sent ude med et kampændringsønske i en dommerpåsat række, kræver det derfor en hurtig accept af modstanderholdet.

Hvis modstanderholdet ikke har accepteret kampændringsønsket senest 3 dage før oprindeligt som nyt spilletidspunkt afvises ønsket automatisk i systemet.

Brug derfor bemærkningsfeltet i KlubOffice, hvis I allerede har aftalt flytningen med modstanderholdet.

I bemærkningsfeltet kan I indlede dialog med modstanderholdet indtil begge hold har accepteret spilletidspunkt. Når begge hold har accepteret får DBU København besked, og kan hurtigt igangsætte flytningen.  

Kampe uden påsat dommer - døm-selv-kampe
I kampe hvor DBU København ikke automatisk påsætter dommere (de dommerløse rækker) kan kampe flyttes via KlubOffice senest 24 timer før oprindeligt som nyt spilletidspunkt.er 1 dag. 

Har I som klub bestilt en dommer via dommerhjælpen kan kampen muligvis ikke flyttes, hvis den er blevet dommerpåsat. I sådanne tilfælde bør I kontakte turneringsafdelingen på 39 27 71 44

Der er telefontid mandag til fredag fra kl. 12:00 til 15:00

Hvad koster det at flytte en kamp?+

Flytter I kampen med 21 dage eller mere til spilledagen koster det klubben 250,00 kr. 

Flytter I kampen med 20 dage eller mindre til spilledagen koster det klubben 450,00 kr.

Jo tidligere I flytter kampen - jo billigere er det.

Få planlagt jeres kampe i den gebyrfrie kampredigeringsperiode.

Kampredigering bør altid ske i så god tid som muligt. På den måde sikrer vi en effektiv og smidig turneringsplanlægning, samtidig med at klubben undgår gebyrer eller bøder for ex. udeblivelser.  

I kan blive klogere på bøder og gebyrer i Økonomiregulativet

Hvorfor koster det noget at flytte en kamp ?+

Der er flere grunde til det koster et gebyr at flytte en kamp.

Kampflytningsgebyret er et udtryk for den tid og de ressourcer en administrativ medarbejder bruger på at flytte kampen og ikke mindst udfordringen med at få dommerpåsætningen til at gå op. 

DBU Københavns dommere er indrangeret på et vist niveau, og skal vi finde en ny kamp på det rette niveau til dommeren, kan vores dommerpåsættere være tvunget til at foretage flere afledte omrokeringer.  

Kampredigering - hvad betyder det?+

Inden turneringsstart fastsætter DBU København en afgrænset tidsperiode, hvor klubberne gebyrfrit kan redigere hjemmekampe og fordele dem ud på de tildelte banetider. - vi kalder det den gebyrfrie kampredigeringsperiode. Redigeringsperioden starter når turneringsprogrammet offentliggøres og løber typisk over 3-4 uger. 

Det er vores absolutte anbefaling at klubber og hold får styr på planlægningen af deres kampe i den åbne gebyrfrie kampredigeringsperiode. 

1) Kampe ikke må flyttes ud af den, af DBU København, fastsatte uge uden forudgående aftale med modstanderholdet.

 

2) Solnedgangstider, når I fastsætter jeres kampe, så tjek solnedgangstiderne på Solnedgang (dbukoebenhavn.dk)

 

3) Ingen kampe må afvikles efter sidste spilleuge.

 

4) Flyttefrister - fristen for at flytte dommerpåsatte kampe er min. 5 dage før ny såvel som oprindelig spilledato.  For ”døm-selv-kampe” er fristen min. 1 dag før ny såvel som oprindelig spilledato.


5) At kampflytning via KlubOffice ikke er ensbetydende med at banen er ledig - banen skal bookes af hjemmeholdet via ex. foreningsportalen og bookingbevis skal kunne fremvises.

 

6) Til dommerpåsatte 11:11-kampe kan det ikke garanteres at DBU København kan påsætte en dommer, hvis kampene flyttes fra en anden dag  til lørdag. Det samme gælder, hvis kampe flyttes til den 14. juni, da der afholdes 7:7-dag i Valby Idrætspark.

RETTIDIGT AFBUD

AFBUD TIL KAMP

Sådan melder I afbud til kamp+

Sådan gør du:
Send straks en mail til turnering@dbukoebenhavn.dk med angivelse af nedenstående 3 punkter:

  • Skriv "Afbud til kamp" i emnefeltet
  • Klubnavn i mailen (hvem er det, der melder afbud)
  • Kampnummer i mailen

    HUSK også at give modstanderholdet besked!

Meld altid afbud til weekendkampe SENEST ONSDAG, hvis du vil slippe med det lave gebyr.

Meld afbud SELVOM vi er forbi onsdag. FORDI; dette sikrer, at vi har mulighed for at tilbyde dommeren en anden kamp, som dommer og hold kan få glæde af.

Samtidig styrker det fastholdelsen og dommerglæden, så vi også fremadrettet kan få dommere til at dømme jeres kampe.

Hvis dommeren når at tage afsted til kampen inden et afbud modtages, vil klubben der melder afbud skulle betale det fulde dommerhonorar.

Afbud til en kamp registreres altid som en udeblivelse- læs mere om gebyrerne forbundet med afbud i illustrationen nedenunder.

Hvorfor koster det noget at melde afbud?+

En bøde for at udeblive til en kamp gives både for den tid og ressourcer DBU København bruger i forbindelse med registrering af afbuddet, omrokeringer i dommerpåsætningen, men også for at motivere klubberne til at overholde deres turneringsforpligtigelser, som blandt andet er at stille hold og møde op til de fastsatte kampe i de turneringer de har tilmeldt sig. 

  • Udeblivelse med afbud takseres med 390,- kr. i bøde (130,- i VinterBold)

    Det gælder afbud der er DBU København i hænde senest to spilledage før kampens afvikling


  • Udeblivelse uden afbud takseres med 1030,- kr. i bøde  (650,- i VinterBold)

    Det gælder afbud der er DBU København i hænde mindre end to spilledage før kampens afvikling.  

Derfor skal afbud til weekendkampe meldes SENEST ONSDAG for at være anset som rettidige.

Vores klare anbefaling er dog altid:

Meld afbud SELVOM der er mindre end 2 spilledage til kampen - FORDI det sikrer, at vi har mulighed for at tilbyde dommeren en anden kamp, som dommer og hold kan få glæde af.

Jeg Vil Gerne Melde Afbud (4) Se her hvad et afbud koster

SPILLEBERETTIGELSE

Må vi benytte en spiller fra en anden klub?+

Nej.
som udgangspunkt må man ikke spille turneringskampe for mere end én klub hver halvsæson.

Turneringsreglementets §19 giver dog mulighed for, at man kan spille 11:11-fodbold for en klub og 7:7-fodbold for en anden klub. Hvis man ønsker at gøre brug af denne mulighed, skal man ansøge om supplerende spillertilladelse. Se mere om hvordan du søger supplerende spilletilladelse her.

Det er spilleren selv, der skal ansøge om supplerende spillertilladelse og det skal godkendes af begge klubber i KlubOffice og DBU København. 

Spilleren skal være meldt ind i begge fodboldklubber og spillercertifikatet skal ligge i den klub, hvor spilleren spiller 11:11-fodbold.

Må jeg som fodboldspiller spille for mere end én klub ad gangen?+

Nej.

Hovedreglen er, at en spiller kun kan være spilleberettiget for én klub ad gangen, og må ikke spille kampe for andre klubber, mens de er registreret i din klub.

Undtagelsen hertil er, hvis der er givet en supplerende spillertilladelse, læs også: “Må vi benytte en spiller fra en anden klub?”.

Hvad koster det i bøde at bruge en spiller, der ikke er spilleberettiget?+

Det koster 520 kr. i bøde at benytte en ikke-spilleberretiget spiller.

Hvis man samtidig påfører en urigtig spiller eller undlader at påføre en benyttet spiller på holdkortet, koster det yderligere 520 kr. oveni.

Beløbenes størrelse bliver løbende ændret. Derfor bør man altid holde sig opdateret med gældende beløb i vores Økonomiregulativ.

Vi gør venligst opmærksom på, at det altid er klubbens ansvar at gøre sig bekendt med og holde sig opdateret omkring regler, gebyrer og bødetakster.

Hvornår må jeg bruge en spiller fra et andet hold i klubben?+

Du kan godt benytte en spiller fra et andet hold i din klub til jeres kamp. Men der er regler for, hvornår og hvordan spillere kan benyttes på tværs af hold i egen klub. 

Her er det turneringreglementets regler for op- og nedrykning af spiller der er gældende. Disse kan være komplekse og have flere undtagelser, men her er de vigtigste regler, du bør kende til, hvis du ønsker rykke spillere op eller ned mellem hold:

  • En spiller må kun spille én tællende kamp pr. spilledag (§ 19.1)
    Det betyder, at en spiller kun må spille én tællende kamp pr. spilledag, som er en dag i ugen. Fredag, lørdag og søndag betragtes dog som én samlet spilledag. For eksempel: Vera spiller en kamp for sit eget hold om lørdagen. Hun kan derfor ikke lånes ud til at spille en anden tællende kamp om søndagen - medmindre hun er ungdomsspiller. Se sidste punkt. 
  • Der er dog undtagelser ved stævner og specielle formater (§ 19.2)
    Ved stævner og op-/nedrykningsspil kan en spiller deltage i flere kampe samme dag. En spiller må gerne spille en 11v11 kamp og en 7v7 kamp samme dag, fordi det er forskellige kampformater.
  • Ungdomsspillere og holdskifte (§ 19.3)
    Ungdomsspillere gives større fleksibilitet. En ungdomsspiller kan spille på sin egen årgang og på et ældre hold, fx seniorhold, i samme weekend, hvis alderskravene opfyldes (16 år for drenge, 15 år for piger). Reglen om én kamp pr. dag gælder altså IKKE for ungdomsspillere. Eksempel: En 17-årig kan spille både for U17-holdet om fredagen og seniorholdet om søndagen, i samme weekend.
  • Vær opmærksom på de sidste spillerunder, hvor der gælder særlige regler (§ 19.11)

Vi anbefaler, at man tager fat i administrationen i sin egen klub, for at blive oplyst nærmere om reglerne. 

Hvornår må jeg bruge en karantæneramt spiller?+

Hvis en spiller er blevet udvist i en ordinær turneringskamp, kan spilleren ikke deltage i en ordinær turneringskamp, før det hold han/hun spiller på har spillet sin(e) næste ordinære turneringskamp(e). 

En karantæne tildelt i den ordinære turnering kan og skal ikke udstås i pokalturneringen, og en karantæne tildelt i den ordinære turnering kan og skal ikke udstås i vinterturneringen.

Særlige forhold
- Hvis en spiller idømmes en tidsbestemt karantæne, er denne gældende i såvel den ordinære turnering som i pokalturneringen.

- Hvis en spiller idømmes en karantæne på 6 eller flere spilledage, skal denne karantæne afsones i de førstkommende kampe, uanset om det er ordinære turneringskampe eller pokalkampe.

Landspokalturneringen
-Hvis en spiller er blevet udvist i en landspokalkamp, kan spilleren ikke deltage i en landspokalkamp, før det pågældende hold har spillet sin næste landspokalkamp(e).
Eventuelt ikke afviklet karantæne overføres automatisk til den ordinære turnering, når holdet slås ud eller vinder pokalturneringen.

DBU København pokalturnering
-Hvis en spiller er blevet udvist i en DBU København-pokalkamp, kan spilleren ikke deltage i en DBU København-pokalkamp, før det hold han/hun spiller på har spillet sin næste DBU København-pokal-kamp(e).
Eventuelt ikke afviklet karantæne overføres automatisk til den ordinære turnering, når holdet slås ud eller vinder pokalturneringen.

Om karantæner i Skolepokalen henvises til § 13: Turneringsreglement

Træningsturnering
Normalt overføres der ikke karantæner fra træningsturneringen til den ordinære turnering. Det kan dog forekomme i ganske særlige tilfælde.

Er du karantæneramt?
- En udvist spiller, eller bortvist træner/leder, kan ikke benyttes i kamp, før meddelelse om afgørelsen foreligger, og indtil evt. karantæne er afsonet.

- En spiller i karantæne kan virke som træner dog ikke i forbindelse med tidsbestemte karantæner.

- En bortvist træner i karantæne kan virke som spiller undtaget på det hold, han er bortvist fra.

- En spillende træner udvist som spiller i karantæne kan virke som træner dog ikke i forbindelse med tidsbestemte karantæner.

En træner/leder i karantæne
En træner/leder i karantæne kan ikke virke som træner/leder på det hold vedkommende blev indberettet fra - eller på andre hold, før det hold, vedkommende blev indberettet fra, har spillet det antal kampe, der svarer til den idømte karantæne.

Vedkommende må på karantænedagen fra tidspunktet 1 time før kick-off og indtil slutsignalet har lydt for kampen, ikke befinde sig tættere på holdet end på det pågældende stadions tilskuerpladser.

Vedkommende må således i det pågældende tidsrum hverken være til stede på spillepladsen, i omklædningsrummet eller andre steder, hvor direkte kontakt med holdet kan opnås. Det forudsættes ligeledes, at vedkommende under sit ophold på tilskuerpladserne forholder sig i ro.

Hvordan skifter jeg til en anden klub?+

For at kunne spille turneringskampe for en ny klub, skal man som spiller have overført sit spillercertifikat fra sin gamle klub.

Dette gøres via KlubOffice efter spilleren er indmeldt i sin nye klub. Sådan hentes spillercertifikat

Først når den gamle klub har accepteret anmodningen om at overføre spillercertifikatet til den nye klub er skiftet godkendt, og spilleren er spilleberettiget for sin nye klub.

Husk altid at tjekke spillerens status i KlubOffice inden kampstart for at undgå sanktioner, som fx at kampen erklæres ugyldig.

ALT OM HOLDKORT

Hvorfor er holdkortet vigtigt?+

Holdkortet er vigtigt for alle klubber. Det er alles centrale dokumentation for, hvem der har spillet de pågældende kampe. Hvis der er rod med holdkortet, risikerer klubben en bøde, ligesom holdet risikerer at blive taberdømt.

Er holdkortet er udfyldt inden kampstart, kan man ikke længere nå at udfylde det, og holder bliver derfor automatisk taberdømt. Til gengæld kan man udfylde holdkortet allerede 14 dage før kampstart, så der er gode muligheder for at være ude i god tid.

Man skal have hvervet Holdkortindberetter for at kunne udfylde holdkortet for sin klub.

Holdkortet kan udfyldes både på Mit DBU og Fodbold App'en.

Hvis man ikke kan stille holdkort pga. teknisk nedbrud skal DBU København orienteres herom og dokumentation skal medsendes, senest førstkommende hverdag efter kampen, mail til turnering@dbukoebenhavn.dk

Hvordan kommer jeg på holdkortet?+

For at komme på holdkortet skal man være oprettet som fodboldspiller på Mit DBU og klubben skal tilføje det stamhold, man spiller fodbold på.

Har du problemer med at oprette dig eller login, så kan du få hjælp her.

Når holdkortindberetteren udfylder holdkortet, kan man se og vælge alle spillere fra klubben, der har et aktivt fodboldpas.

Tekniske problemer med holdkort+

Det er klubbens eget ansvar at sikre, at holdkortet er udfyldt korrekt og rettidigt. Manglende internetforbindelse eller en telefon, der er løbet tør for batteri er ikke gyldige undskyldninger. 

Hvis klubben forhindres i at udfylde holdkort som følge af force majeure lignende tilstande (fx nationalt systemnedbrud hos DBU eller landsdækkende netværksproblemer) skal mail og dokumentation for forhindringen straks sendes til: 
turnering@dbukoebenhavn.dk

Vi har en hel FAQ omkring holdkort her: FAQ om holdkort , hvor du også kan finde tekniske vejledninger til, hvordan holdkortet udfyldes i Fodbold App'en, via Mit DBU. Hvis du ønsker at modtage påmindelser om at huske at udfylde holdkort, kan du læse mere her “Påmindelse om holdkort”: DBU Klubservice.

DOMMERE

Hvad betyder lokaldommer?+

En lokaldommer er en dommer fra jeres egen klub, der dømmer de døm-selv-kampe. I kan sætte navn på dommeren fra klubben i KlubOffice. 

Hvis en kamp i KlubOffice har dommerprofilen '03 Lokaldommer' betyder det, at der er tale om en døm-selv kamp. I jeres kampprogram i KlubOffice kan I se hvilke kampe, som har fået dommere påsat og hvilke kampe som I evt. mangler at bestille dommere til.

Hvis I ønsker at bestille en dommer fra DBU København til en døm-selv-kamp, skal I ændre dommerprofilen til '01 Dommer LU' på kampen.

Hvorfor er der ikke påsat dommer på vores kamp?+

Der er generelt dommermangel i dansk fodbold og dermed også i DBU København. Hvis du vil hjælpe med at få dommerkabalen til at gå op, kan du tilmelde dig dommerkurser her.

Det er ikke alle rækker, der automatisk får påsat en DBU dommer. Spiller du i en række, der ikke automatisk får påsat en uddannet DBU fodbolddommer, vil det fremgå af rækkenavnet at den er dommerløs eller at at der er tale om døm-selv-kampe. 

Nogle gange går kabalen først op i sidste øjeblik. Derfor kan du opleve, at nogle kampe først får en dommer påsat i sidste øjeblik. 

Vores dommerpåsættere gør et kæmpe arbejde for at få kabalen til at gå op. Men dommermanglen betyder også, at der nogle gange skal prioriteres og fravælges kampe, når det ikke er muligt at påsætte dommere til alle kampe. 

Dommere er ligesom du og jeg mennesker med civile liv og forskellige kalendere. Derfor kan det - ligesom det kan være svært at stille hold - være svært at finde dommere til alle kampe.

Sådan bestilles en DBU fodbolddommer?+

Gå i KlubOffice for at ændre punkt 6 - dommerprofil.

1. Vælg Turneringer og hold
2. Kampflytning
3. Vores ønsker
4. Herefter søges kampen eller kampene frem
5. Dobbeltklik på den relevante kamp
6. Nu kan man i feltet Dommerprofil ændre profilen til ”01 Dommer LU”
7. Tryk Gem

Hvad er dommerhjælpen?+

DBU København har etableret dommerhjælpen for at kunne hjælpe klubberne med at finde dommere til kampe i rækker, som DBU København på forhånd har meddelt  er ”Døm-Selv-Kampe”.

I disse kampe er det hjemmeholdets ansvar at stille dommer, og kan I ikke finde en dommer i egen klub, kan I forsøge gennem dommerhjælpen.

Vi skal understrege, at det ikke er en garanti for at få en DBU dommer, men Dommerhjælpen gør, hvad der er muligt for at skaffe en dommer.

Kampe i rækker med påsat LU dommer - de dommerpåsatte kampe - går altid forud for kampe bestilt via KlubOffice eller dommerhjælpen.

Inden I kontakter dommerhjælpen, skal I gå ind via KlubOffice og bestille en dommer til en døm-selv-kamp. Læs "Sådan bestilles en DBU dommer" i denne faq. 

Dommerløs, døm-selv-kamp, lokaldommer - Få styr på begreberne her+

Kært barn har som bekendt mange navne og af forskellige årsager er det også gældende for kampe, der ikke automatisk får påsat dommer. Her vil vi forsøge at forklare de forskellige begreber og hvad de dækker over.

Dommerløs

Står der dommerløs ud for den række jeres hold spiller i, så betyder det at I kampene ikke automatisk får en dommer påsat.

Døm-selv-kampe

Af og til kan du risikere at møde begrebet døm-selv-kampe. Det betyder ganske enkelt, at kampen ikke automatisk får en dommer påsat.

Lokaldommer

Hvis din kamp har dommerprofilen '03 Lokaldommer', betyder det hjemmeholdet selv skal stille med en dommer til kampen. Dommerprofilen kan ændres under jeres kampprogram i KlubOffice.

Modsætningen til profilen '03 Lokaldommer' er '02 Dommer LU', som betyder at lokalunionen påsætter en dommer på kampen.

 

PROTESTER

Hvem kan indgive en protest?+

Protester skal være underskrevet af klubbens formand, senior, - kvinde-, ungdoms-, børneformand, kasserer eller sekretær, som alle skal være registreret som dette hos DBU København.

En træner eller holdleder kan altså ikke indgive en protest på vegne af klubben.

Samtidig med indgivelse af protest, skal der betales et gebyr på kr. 1.080,-. Det dækker administrationens arbejde med indhente forklaringer og andet materiale til behandling af protesten.

Vær obs på at protest først er gældende, når gebyret er indbetalt. Betales gebyret ikke inden fristen afvises protesten uden behandling.

Protester og anker kan alene afgives af en kamps/forholdets to klubber. Andre klubber, der ønsker at protestere over kampen/forholdet, skal i forbindelse med sin protest begrunde deres interesse i kampen/forholdet. 

Protester skal altid indsendes via denne formular

Hvornår skal en protest senest indgives?+

Vedrører protesten indsigelse til karantænedomme, skal den indleveres senest 2. hverdag efter meddelelse er afsendt til klubben, og indsigelsen har aldrig opsættende virkning (§ 46.2)

Vedrører protesten banen eller arrangementet af kampen, skal den indleveres senest 2. hverdag (§ 46.3). Protesten skal af anføreren – i børne- og ungdomskampe kan træner/holdleder foretræde for anføreren – være meddelt kampens dommer og modparten inden kampen 

Vedrører protesten en/flere dommerkendelser, skal den indleveres senest 2. hverdag efter kampen (§ 46.4). Protesten skal af anføreren – i børne- og ungdomskampe kan træner/holdleder foretræde for anføreren – være meddelt kampens dommer umiddelbart efter kendelsen. 

Bliver DBU København efterfølgende bekendt med, at en dommer under en kamp har anvendt Fodboldloven og/eller turneringsreglementet forkert, kan DBU København altid træffe en afgørelse, der også indeholder eventuelle konsekvenser for holdene.

Vedrører protesten andre forhold, skal den indleveres senest 8 ugedage efter kampen (§ 46.5)

Denne frist er dog reduceret til 2 hverdage efter kampen, hvis der er tale om det pågældende holds sidste kamp i turneringsrækken eller der er tale om en pokalkamp, omkamp eller kvalifikationskamp. 

Er der tale om protest over benyttelse af ikke-spilleberettiget spiller(e) skal disse i protesten være angivet specifikt.

Anker afvises, hvis tidsfristen ikke er overholdt eller et gebyr ikke er rettidigt indbetalt – dog kan DBU København vælge selv at tage en sag op også efter udløbet af tidsfrister.

Hvordan indgiver jeg en protest?+

Ønsker du at få behandlet en protest eller anke en truffet afgørelse, bedes du benytte nedenstående formular.

Gå til protest og anke formular

INDBERETNING AF RESULTATER

Sådan indberetter du resultater+

Du kan indberette resultatet af en kamp på en af følgende måder:

Via Fodbold app'en på mobil enhed:
Find vejledning til at indberette resultater i Fodbold appen her. 

Via Mit DBU på PC/Mac eller alternativ enhed: